مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1402 ساعت 09:202023-06-28اقتصادي

تصمیمات دستوری و ریزش سرسخت بازار سرمایه


دیروز خبرهایی مبتنی بر نرخ خوراک 7 هزار تومانی متانول سازها و اوره سازها منتشر شد، این اخبار می تواند تأثیرگذار بوده و حاشیه سود این شرکت ها را به شدت کاهش می دهد.

- محمد غفوری کارشناس بازار سرمایه به مهر گفت: بیش از پنج ماه از اعلام بودجه دولت گذشته و هنوز خبرهای رسمی از نرخ گاز پتروشیمی ها اعلام نشده بود تا دیروز خبرهایی مبتنی بر نرخ خوراک 7 هزار تومانی متانول سازها و اوره سازها منتشر شد، این اخبار می تواند تأثیرگذار بوده و حاشیه سود این شرکت ها را به شدت کاهش می دهد.

غفوری افزود: با وجود این که کشور ما یک کشور گازخیز بوده اما خبرهایی مبتنی بر نرخ خوراک 7 هزار تومانی برای صنایع پتروشیمی مخابره می شود، متأسفانه نرخ خوراک وابسته به نرخ جهانی شده و حتی با ریزش نرخ جهانی گاز، دولت قصد ندارد نرخ خوراک صنایع را کاهش بدهد که این اتفاق جای تعجب دارد، نرخ اوره جهانی و متانول در دنیا به شدت کاهش یافته اما اگر نرخ خوراک در ایران به همین میزان 7 هزار تومان اعلام شود می تواند صنایع را دچار مشکلات جدی کرده و وضعیت سوددهی را به شدت کاهش دهد.

غفوری در پایان گفت: چند روز اخیر بازار به شدت اخبار ترسیده و خبرهای منفی درباره پالایشی و پتروشیمی باعث وحشت سرمایه گذاران شده وگرنه بازار وضعیت به شدت جذابی دارد، اما دخالت های دستوری باعث افت ارزش م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصمیمات دستوری و ریزش سرسخت بازار سرمایه

تصمیمات دستوری و ریزش سرسخت بازار سرمایه