مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 تیر 1402 ساعت 14:552023-07-08بين الملل

پلیس فرانسه به راهپیمایی ضدنژادپرستی پاریس مجوز نداد


چند روز پس از سرکوب اعتراضات سراسری فرانسه، تظاهرات برنامه ‏ریزی شده امروز علیه نژادپرستی در ساختارِ پلیس که قرار بود در پاریس صورت بگیرد، - ممنوع اعلام شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از رویترز، سخنگوی اداره پلیس پاریس اعلام کرد که تظاهرات برنامه ‏ریزی شده در میدان جمهوری این شهر به دلیل خطرات برای نظم عمومی ممنوع شده است و دلیل آن زمینه تنش‏آلود موجود پس از ناآرامی‏های اخیر در خیابان‏های فرانسه است.

فراخوان اعتراض روز شنبه توسط خانواده آداما ترائوره ، سیاه پوست فرانسوی صادر شده بود.

وی در سال 2016 در شرایطی شبیه به قتل جورج فلوید در آمریکا، یعنی به علت خشونت مرگبار در روش بازداشت، جان خود را از دست داد و هنوز هم درباره نحوه مرگ او پاسخ درستی به خانواده‏اش داده نشده است.

صادرکنندگان این فراخوان در ابتدا قصد داشتند در بومون سور اواز ، یکی از حومه‏های پاریس، جایی که ترائوره در سال 2016 در آن درگذشت، راهپیمایی کنند اما این کار توسط بخشدار محلی ممنوع اعلام شد و این ممنوعیت روز جمعه توسط دادگاه هم تایید شد.

خانواده ترائوره در واکنش به این ممنوعیت، فراخوان دیگری برای تجمع در مرکز پاریس اعلام کردند و بعضی از رهبران جناح چپ فرانسه از جمله ماتیلد پانوت رییس گروه پارلمانی LFI، گفتند که به این تجمع خواهند پیوست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پلیس فرانسه به راهپیمایی ضدنژادپرستی پاریس مجوز نداد

پلیس فرانسه به راهپیمایی ضدنژادپرستی پاریس مجوز نداد