مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 تیر 1402 ساعت 13:302023-07-17بين الملل

نگرانی تل آویو از حضور ایران در قاره سیاه


راهبرد ایران برای گسترش روابط با کشورهای آفریقا در کنار نگرانی رژیم صهیونیستی از حضور ایران در قاره سیاه، از محورهای مورد توجه روزنامه های مطرح جهان عرب است.

- خبرگزاری مهر ، سرویس بین الملل: با وجود آنکه سفر رییس جمهور ایران به کشورهای آفریقایی چند روزی است که به پایان رسیده، اما بحث و جدل ها در خصوص این اقدام مهم ایران برای گسترش روابط خود با کشورهای آفریقایی همچنان ادامه دارد.

نکته مهم اینجاست که تحلیلگران رژیم صهیونیستی با ابراز نگرانی از حضور ایران در قاره آفریقا (که بیش از یک دهه مغفول مانده)، معتقدند تهران به دنبال هدفی فراتر از گسترش روابط اقتصادی با این کشورها در سایه تحریم های آمریکا است؛ هدفی که در ایجاد یک جهان چندقطبی و کنار زدن کشورهای غربی نمود پیدا می کند.

روزنامه رأی الیوم در مقاله ای با تیتر جنگ در سایه: نگرانی اسراییل از ایجاد یک جبهه جدید در آفریقا برای حمایت از مقاومت نوشت: رژیم صهیونیستی تلاش های فشرده خود را برای ممانعت از گسترش نفوذ ایران در خاورمیانه پنهان نمی کند.

بر اساس گفته های منابع آگاه، تل آویو دامنه رصد اقدامات ایران در قاره آفریقا را گسترش داده است.

با وجود آنکه ایرانی ها اعلام کرده اند هدفشان از حضور در این قاره، ارتباطات اقتصادی است، اما سیاست های راهبردی ایران در خصوص حمایت از محور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی تل آویو از حضور ایران در قاره سیاه

نگرانی تل آویو از حضور ایران در قاره سیاه