مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 تیر 1402 ساعت 15:052023-07-02اجتماعي

سگ های بدون صاحب، مهمترین تهدید یوزپلنگ ایرانی در خراسان رضوی


رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جغتای وجود سگ های ولگرد و بلاصاحب را یکی از جدی ترین تهدید برای تنوع گونه های جانوری به خصوص یوزپلنگ ایرانی در این شهرستان عنوان کرد.

- ایسنا/خراسان رضوی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جغتای وجود سگ های ولگرد و بلاصاحب را یکی از جدی ترین تهدید برای تنوع گونه های جانوری به خصوص یوزپلنگ ایرانی در این شهرستان عنوان کرد.

عباسعلی خسروی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه شهرستان جغتای مهم ترین کریدور برای زندگی یوزپلنگ در خراسان رضوی است، اظهار کرد: وجود سگ های ولگرد به معضلی جدی برای این شهرستان تبدیل شده است.

وی از ورود سگ های بلاصاحب در معابر و میدان های اصلی شهر خبر داد و افزود: ازدیاد این حیوانات به دلیل داشتن تغذیه مناسب از زباله های شهری و روستایی و همچنین برخورداری از حمایت برخی شهروندان است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جغتای با اشاره به اینکه محل های تجمع زباله به علت دفن نکردن استاندارد زباله های شهری و روستایی به مکانی مناسب برای تغذیه سگ های ولگرد تبدیل شده، عنوان کرد: هیچکدام از مکان های دفن زباله در شهرستان استانداردهای لازم را ندارند.

وی ورود سگ های بلاصاحب در طبیعت شهرستان و امکان جفت گیری با گرگ و تولد گونه گرگاس را خطری جدی برای حیات وحش توصیف کرد و افزود: وجود سگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سگ های بدون صاحب، مهمترین تهدید یوزپلنگ ایرانی در خراسان رضوی

سگ های بدون صاحب، مهمترین تهدید یوزپلنگ ایرانی در خراسان رضوی