مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 تیر 1402 ساعت 10:152023-07-18اقتصادي

پیشرفت 85 درصدی راه آهن همدان- سنندج


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مسیر ریلی همدان- سنندج از ایستگاه راه آهن همدان آغاز می شود و پس از عبور از حوالی شهر های بهار، لالجین، - مدیرکل ساخت روسازی راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربنا های حمل ونقل، از پیشرفت 85 درصدی راه آهن همدان- سنندج خبر داد و گفت: تکمیل فاز نخست این پروژه به منظور شروع بهره برداری در پاییز امسال در صورت تداوم تخصیص اعتبار امکان پذیر است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مسیر ریلی همدان- سنندج از ایستگاه راه آهن همدان آغاز می شود و پس از عبور از حوالی شهر های بهار، لالجین، صالح آباد و قروه در گردنه صلوات آباد به ایستگاه سنندج می رسد؛ طول مسیر ریلی همدان- سنندج نزدیک به 151 کیلومتر (با احتساب خطوط ایستگاهی 177 کیلومتر) دانست و این پروژه ریلی هفت ایستگاه دارد.

مهدی صیدگر مدیرکل ساخت روسازی راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربنا های حمل ونقل درباره ویژگی های این محور گفته است: این محور به صورت یک خطه با روسازی بالاستی و بار محوری 25 تن طراحی و اجرا شده است.

حداکثر سرعت طراحی مسیر برای قطار مسافری 160 کیلومتر در ساعت و قطار باری 120 کیلومتر در ساعت است و انتظار می رود سرعت عملیاتی قطار مسافری در شروع بهره برداری به 120 کیلومتر در ساعت برسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشرفت 85 درصدی راه آهن همدان- سنندج

پیشرفت 85 درصدی راه آهن همدان- سنندج