مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 تیر 1402 ساعت 12:252023-06-29اقتصادي

مزیت خرید برق از بورس انرژی برای صنایع


خرید برق از بورس انرژی توسط صنایع موجب معامله یک سوم از برق مصرفی کشور از این طریق خواهد شد و مشترکین بالای یک مگاوات، می توانند برق را به صورت سلف با نرخی کمتر از نرخ تکلیفی، - خرید برق از بورس انرژی توسط صنایع موجب معامله یک سوم از برق مصرفی کشور از این طریق خواهد شد و مشترکین بالای یک مگاوات، می توانند برق را به صورت سلف با نرخی کمتر از نرخ تکلیفی، بر اساس سهمیه تعیین شده برای خود به صورت مستقیم از نیروگاه خرید کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بورس انرژی در سال 1391 راه اندازی شد ، سال 1400 دستورالعمل جدید توسعه بورس انرژی ابلاغ شد که بر اساس این دستورالعمل مشترکان بالای یک مگاوات که قبلاً امکان خرید برق از طریق بورس برایشان فراهم نبود می توانند در سال 1402 برق مورد نیاز خود را مستقیماً از طریق بورس انرژی خریداری کنند.

در نهایت اکنون به منظور حمایت از صنایع و سرمایه گذاران در حوزه نیروگاه ها، دستورالعمل توسعه مبادلات برق در بورس انرژی با امضای وزیر نیرو با استناد به بند ب ماده 44 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه و بند ط تبصره 15 قانون بودجه 1401 تدوین و ابلاغ شده است.

این دستورالعمل مزایا و امکاناتی را برای صنایع ایجاد خواهد کرد که از آن جمله می توان به ارتقای امنیت و قابلیت اطمینان تأمین برق با بهره گیری از ساز و کار بورس در انتقال سریع و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مزیت خرید برق از بورس انرژی برای صنایع

مزیت خرید برق از بورس انرژی برای صنایع