مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 تیر 1402 ساعت 07:502023-06-26اقتصادي

سفره های آب زیرزمینی در دشتستان ته کشید/ لزوم اجرای الگوی کشت


کمبود منابع آبی یکی از چالش های جدی پیش روی کشاورزی شهرستان دشتستان است که باید با اجرای طرح اصلاح الگوی کشت از منابع موجود بهترین استفاده صورت گیرد.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها: دشتستان به عنوان قطب کشاورزی استان بوشهر محسوب می شود که بیش از 70 درصد محصولات کشاورزی استان در این شهرستان کشت و تولید می شود.

یکی از مهمترین چالش های پیش روی کشاورزان در شهرستان دشتستان مربوط به تأمین منابع آبی است که گاهاً با چالش های جدی روبرو می شود و کشاورزان در تأمین نیاز آبی خود با مشکل روبرو هستند.

بزرگترین سد آبی استان بوشهر در شهرستان دشتستان است؛ سد شهید رییس علی دلواری بخشی از نیازهای آبی این شهرستان به ویژه نخلستان ها را تأمین می کند ولی بخش دیگری از عرصه های کشاورزی این شهرستان نیازمند منابع بیشتری است.

سد دالکی به عنوان مهمترین پروژه عمرانی استان بوشهر با 50 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است که تکمیل این سد می تواند نقش مهمی در تأمین آب مورد نیاز کشاورزی دشتستان داشته باشد.

یکی از مسائل مهم در حوزه کشاورزی و تأمین آب در دشتستان، شیوه استفاده از منابع آب است که در حال حاضر استفاده از شیوه هایی مانند آبیاری غرق آبی راندمان بسیار پایینی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفره های آب زیرزمینی در دشتستان ته کشید/ لزوم اجرای الگوی کشت

سفره های آب زیرزمینی در دشتستان ته کشید/ لزوم اجرای الگوی کشت