مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 تیر 1402 ساعت 12:402023-07-04اجتماعي

نهادهای متولی برای جمع آوری سنبل آبی مشارکت کنند


سرپرست اداره محیط زیست شهرستان صومعه سرا گفت: گیاه مزاحم، آثار مخربی بر کشاورزی، محیط زیست و اقتصاد وارد می کند.

- ایسنا/گیلان سرپرست اداره محیط زیست شهرستان صومعه سرا گفت: گیاه مزاحم، آثار مخربی بر کشاورزی، محیط زیست و اقتصاد وارد می کند.

امین آقایی امروز در جمع خبرنگاران از مبارزه با گیاه مهاجم سنبل آبی در گازگیشه صومعه سرا اظهار کرد: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان ضمن پایش مناطق به لحاظ شناسایی نقاط آلوده به گیاه مهاجم سنبل آبی هر هفته گشت های ویژه ای را دارد.

وی تاکید کرد: لازم است همه نهادهای متولی به ویژه ذینفعان بومی تالاب که به عناوین مختلف از تالاب بهره برداری می کنند، در امر جمع آوری سنبل آبی و حذف زودهنگام گیاهان مهاجم همچون سنبل آبی، پالونیا، درخت عرعر .

مشارکت داشته باشند.

آقایی با اشاره به اینکه همه احاد مردمی باید در کنار محیط زیست و محیط بانان قرار گیرند، خاطرنشان کرد: گیاه مهاجم سنبل آبی تهدید جدی برای اکوسیستم آبی منطقه به شمار می رود و بی توجهی نسبت به مدیریت این گیاه مزاحم، آثار مخربی بر کشاورزی، محیط زیست و اقتصاد صومعه سرا وارد می کند.

وی با بیان اینکه سنبل آبی یکی از 10 گونه گیاهان مهاجم دنیاست که وقتی وارد اکوسیستم آبی می شود ظرف مدت 2 هفته می تواند جمعیت خود را به میزان دو برابر افزایش دهد، تصریح کرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نهادهای متولی برای جمع آوری سنبل آبی مشارکت کنند

نهادهای متولی برای جمع آوری سنبل آبی مشارکت کنند