مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 تیر 1402 ساعت 13:052023-06-30فرهنگي

ناممکن ها در دنیای عروسک ها ممکن می شود/دغدغه های محیط زیستی شیلو


یکی از کارگردانان شرکت کننده در بخش فضای باز نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاترعروسکی تهران – مبارک از اجرای یک اثر نمایشی با دغدغه محیط زیستی سخن گفت که حرف های زیادی برای گفتن دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، فرامرز غلامیان، نویسنده و کارگردان نمایش عروسکی شیلو از شاهین شهر اصفهان در نوزدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک حضور دارد و در نخستین روز از برگزاری این رویداد، به اجرای نمایشی خیابانی با موضوع محیط زیست پرداخت.

وی درباره نام این اثر نمایشی توضیح داد: در جنوب و بندرعباس به جلبک های دریایی شیلَو می گویند که برای تولید اکسیژن و حفظ اکوسیستم موجودات دریایی بسیار مهم است، درواقع اکسیژن کل دریا توسط این جلبک ها تامین می شود.

شیلو نام یک عروسک غول پیکر است که نمادی است از موجودات دریایی و البته جلبک دریایی؛ به طور مثال پای این موجود شبیه هشت پاست، دستش ستاره دریایی و سرش جلبک، که از دریا بیرون آمده است.

این موجود با دختری آشنا می شود و او را با خود به قعر دریا می برد، اما بر اثر آلودگی های محیط زیست که انسان ها به وجود آورده اند، دچار مشکل می شود و در نهایت این دختر است که شیلَو را نجات می دهد.

ین کارگردان، با اشاره به دغدغه های محیط زیستی که دارد، افزود: من اصالتاً اهل جنوب هستم و بسیار می بینم که مردم به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناممکن ها در دنیای عروسک ها ممکن می شود/دغدغه های محیط زیستی شیلو

ناممکن ها در دنیای عروسک ها ممکن می شود/دغدغه های محیط زیستی شیلو