مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 09:552023-07-09اقتصادي

مصرف برق در کشور از 71 هزار و 500 مگاوات گذشت


وزیر نیرو با اشاره به افزایش دمای هوا در هفته جاری و رکورد مصرف برق با بیش از 71 هزار مگاوات ،از مردم خواست برای تامین نیاز برق کشور درمصرف برق و استفاده از سیستم های سرمایشی صرفه جویی کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، علی اکبر محرابیان در گفت وگوی زنده با بخش خبر 21 سیما در واکنش به افزایش نیاز مصرف برق کشور در شبانه روز گذشته، شنبه، به 71 هزار و 500 مگاوات گفت: در هفته بسیار گرمی به سر می بریم و پیش بینی می شود بر شدت گرما افزوده شود و انتظار می رود متوسط گرما در این هفته افزایش قابل توجهی یابد.

وزیر نیرو با بیان اینکه بر اساس برخی از گزارش ها، دمای هوای هفته جاری طی 11 سال گذشته بی سابقه خواهد بود، افزود: در زمان اوج مصرف روز گذشته، شاهد تقاضای حدود 71 هزار و 500 مگاوات برق بودیم که یک رکورد تاریخی محسوب می شود.

وی با اعلام اینکه میزان تقاضای برق کشور در هفدهم تیر امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8000 مگاوات بیشتر است، ادامه داد: این رقم در کل نسبت به رکورد سال گذشته 2000 مگاوات فزونی یافته است.

محرابیان با بیان این مطلب که بیش از 30 هزار مگاوات مربوط به استفاده از سیستم های سرمایشی می شود، اظهار کرد: به منظور تأمین برق پایدار برای همه هموطنان، تقاضا می کنیم که مردم تا جایی که امکان دارد در مصرف برق صرفه جویی کنند، برا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف برق در کشور از 71 هزار و 500 مگاوات گذشت

مصرف برق در کشور از 71 هزار و 500 مگاوات گذشت