مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 تیر 1402 ساعت 15:202023-07-16سياسي

بهره گیری از ناظران متخصص خراسان جنوبی در انتخابات


رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان جنوبی با اشاره به این که در عرصه انتخابات نیروهای متخصصی را برای نظارت به کار خواهیم گرفت، افزود: در حوزه نظارت چهار هزار و 294 ناظر فعال در استان داریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، حجت الاسلام مهدی یعقوبی، رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان جنوبی امروزدر نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: 26 تیرماه مصادف با سالروز تاسیس شورای نگهبان است که در سال 1359 آغاز به کار کرد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و امام راحل در خصوص شورای نگهبان گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که شورای نگهبان چشم بینای نظام برای انتخابات است و در همه جای دنیا یک چنین چیزی وجود دارد و مراقب است تا آن کس که وارد انتخابات می شود صلاحیت دارد یا خیر و نظارت شورای نگهبان طبق قانون و متکی بر قانون اساسی است.

رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان جنوبی ادامه داد: شورای نگهبان یک نهاد عقلایی و منطقی و شرعی است و قانون اساسی، انعکاس خاص قلبی ملت ایران است و مبین نهادهای مختلف محسوب می شود و قانون اساسی به مقتضیات زمان به مرجعی آگاه و عادل نیاز دارد تا بر آن نظارت داشته باشد.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به این که اصل شورای نگهبان به دوران مشروطه بر می گردد، افزود: در آن زمان 20 مجتهد آگاه به زمان را جهت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره گیری از ناظران متخصص خراسان جنوبی در انتخابات

بهره گیری از ناظران متخصص خراسان جنوبی در انتخابات