مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 تیر 1402 ساعت 16:212023-06-30بين الملل

پنتاگون: بالون چینی اطلاعاتی بر فراز آمریکا جمع آوری نکرد


پنتاگون اعلام کرد، نتیجه گیری کرده بالون چینی که اوایل ماه فوریه توسط ارتش آمریکا بر آبهای نزدیک به سواحل این کشور سرنگون شد، اطلاعاتی از این کشور جمع آوری نکرده است.

- پنتاگون اعلام کرد، نتیجه گیری کرده بالون چینی که اوایل ماه فوریه توسط ارتش آمریکا بر آبهای نزدیک به سواحل این کشور سرنگون شد، اطلاعاتی از این کشور جمع آوری نکرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون در یک کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی در خصوص تحقیقات درباره این بالون چینی گفت: همانطور که شما در آن زمان شنیدید ما مطلع بودیم که این بالون توانمندی هایی برای جمع آوری اطلاعات داشته است.

رایدر اضافه کرد: اما ارزیابی قبلی و حال حاضر ما این است این بالون هنگام پرواز در حریم هوایی آمریکا اطلاعاتی جمع آوری نکرده است.

رایدر اضافه کرد، واشنگتن در آن زمان گامهایی را برای محدود کردن تلاش بالقوه این بالون برای جمع آوری اطلاعات اتخاذ کرد اما جزییات بیشتری درباره آن نگفت.

پس از جنجال آفرینی آمریکا درباره اینکه ارتشش حضور این بالون چینی را در حریم هوایی آن کشف کرده و سرنگونی آن توسط یک جنگنده آمریکایی، روابط بین واشنگتن و پکن بیش از پیش تیره شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پنتاگون: بالون چینی اطلاعاتی بر فراز آمریکا جمع آوری نکرد

پنتاگون: بالون چینی اطلاعاتی بر فراز آمریکا جمع آوری نکرد