مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 تیر 1402 ساعت 09:352023-06-26سياسي

فروش کالا پیش از تحویل گرفتن آن چه حکمی دارد؟


رهبر انقلاب اسلامی در پاسخ به این استفتاء که آیا می توان کالای خریداری شده را قبل از تحویل گرفتن، به دیگران فروخت؟ فرمودند: اگر معامله نقدی بوده و شرط ضمن عقدی در این زمینه نشده باشد، - رهبر انقلاب اسلامی در پاسخ به این استفتاء که آیا می توان کالای خریداری شده را قبل از تحویل گرفتن، به دیگران فروخت؟ فرمودند: اگر معامله نقدی بوده و شرط ضمن عقدی در این زمینه نشده باشد، اشکال ندارد اما اگر معامله سلف باشد (یعنی تحویل کالا مدت دار باشد)، در صورتی جایز است که کالا را تحویل گرفته باشید یا زمان تحویل رسیده باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری استفتائات تیر ماه از ایشان را به این شرح منتشر کرد: فراموش کردن پرداخت فطریه سؤال1: فراموش کردم که زکات فطره را بپردازم، در حال حاضر چه وظیفه ای دارم؟ جواب: بنابر احتیاط واجب است که زکات فطره را با قصد قربت و بدون نیّت ادا یا قضا، از اموال تان جدا کرده و بپردازید.

جریمه تأخیر در پرداخت اقساط سؤال2: اگر هنگام فروش نسیه یا اقساطی شرط شود که در صورت تأخیر در پرداخت، باید مبلغ معینی به عنوان جریمه به صورت ماهانه یا روزانه (مثلا به ازای هر روز تأخیر یک میلیون تومان) پرداخت گردد، اشکال دارد؟ جواب: دریافت مبلغ شرط شده، به جهت تخلف از تعهد اشکال ندارد؛ اما اگر دریافت جریمه در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فروش کالا پیش از تحویل گرفتن آن چه حکمی دارد؟

فروش کالا پیش از تحویل گرفتن آن چه حکمی دارد؟