مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 تیر 1402 ساعت 14:402023-07-05سياسي

نقش آفرینی سازمان شانگهای در مقابل سیاست های توسعه طلبانه غرب و ناتو


وزیر دفاع در یادداشتی اهمیت نقش آفرینی سازمان شانگهای در مقابل سیاست های توسعه طلبانه غرب و ناتو را تشریح کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پیشتیبانی نیروهای مسلح به مناسبت عضویت دائمی ایران در سازمان همکاری های شانگهای یادداشتی را به رشته تحریر درآورد.

متن این یادداشت به شرح ذیل است: تغییرات در عرصه تحولات منطقه ای و بین المللی، به خوبی گویای واقعیت ها و افق های آینده جهان در حال تغییر و نظم در حال شکل گیری است.

درک این واقعیت موجب شده تا دکترین سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر عضویت در سازمان ها و نهادهای مبتنی بر چندجانبه گرایی همانند سازمان همکاری شانگهای مورد توجه جدی قرار گیرد.

سازمان همکاری شانگهای با دارابودن بیش از یک سوم جمعیت جهان، عضویت دو کشور شورای امنیت و چهار کشور دارای قدرت اتمی ، سازمانی تاثیرگذار و نقش آفرین در روندهای جهانی آتی است؛ این سازمان از ظرفیت های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی گسترده ای برخوردار است و در مسیر تقویت سیاست های موازنه ساز و توسعه چندجانبه گرایی نقش حائز اهمیتی دارد.

سیاست های توسعه طلبانه غرب و ناتو برای حفظ و احیای جهان تک قطبی و تشدید رقابت های جهانی با رویکردهای نظامی و امنیتی، اهمیت و حساسیت  عضویت و نقش آفرینی سازما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش آفرینی سازمان شانگهای در مقابل سیاست های توسعه طلبانه غرب و ناتو

نقش آفرینی سازمان شانگهای در مقابل سیاست های توسعه طلبانه غرب و ناتو