مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 18:552023-07-11اقتصادي

تکمیل آزادراه شیراز-اصفهان در ایستگاه پایانی


معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام پیشرفت 98 درصدی آزادراه شیراز-اصفهان، گفت که این آزادراه در مرحله نهایی برای بهره برداری قرار دارد؛ اما در حال حاضر تردد از آزادراه فاقد ایمنی لازم است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آزادراه شیراز- اصفهان از سال 1388 در دستور کار قرار گرفت تا مسیری 222 کیلومتری از کل پروژه 370 کیلومتری را در قالب یک کریدور شمالی جنوبی، در محدوده استان فارس احداث کند.

طرحی که در بعد اقتصادی و با کاهش 140 کیلومتری مسیر دو کلانشهر استراتژیک ، مدت زمان سفر بین شیراز و اصفهان را تا میزان دو ساعت کاسته و زمینه صرفه جویی بیش از 135 میلیون لیتر بنزین را فراهم و از شدت و تعداد تصادفات جاده ای نیز بکاهد.

خیرالله خادمی، معاون وزارت راه و شهرسازی در اردیبهشت سال 1398 بود که زمان پایان این پروژه را سال 1399 اعلام کرد، اما این کار به سرانجام نرسید و حتی سال گذشته هم در مقاطعی، چه از سوی رستم قاسمی -وزیر فقید راه و شهرسازی- و چه از سوی خادمی اعلام شد که تا پایان سال 1401، آزادراه شیراز به اصفهان حدفاصل شیراز به ایزدخواست به بهره برداری می رسد اما باز هم این وعده عملی نشد.

او آبان ماه سال گذشته درباره میزان اعتبار مورد نیاز این پروژه به ایسنا گفت که پیشرفت فیزیکی آن حدود 94 درصد است و برای اتمام اولیه عملیات این پروژه و به بهره برداری رساندن آن، حدود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکمیل آزادراه شیراز-اصفهان در ایستگاه پایانی

تکمیل آزادراه شیراز-اصفهان در ایستگاه پایانی