مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 تیر 1402 ساعت 22:302023-07-19بين الملل

هشدار وزیر خارجه عراق به همتای سوئدی درباره تکرار اهانت به قرآن


وزیر خارجه عراق در گفت وگوی تلفنی با همتای سوئدی خود، با خطرناک توصیف کردن هتک حرمت کتاب مقدس مسلمانان، از وی خواست تا مانع از تکرار اینگونه اقدامات شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، احمد الصحاف سخنگوی وزارت امور خارجه عراق روز چهارشنبه خبر داد که فؤاد حسین وزیر خارجه عراق در گفت وگوی تلفنی با توبیاس بیلستروم وزیر خارجه سوئد بر ضرورت عدم هتک حرمت اسلام و قرآن کریم تاکید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری واع عراق، الصحاف گفت که فؤاد حسین تلفنی با توبیاس بیلستروم که معاون نخست وزیر سوئد نیز به شمار می آید گفت وگو کرده و درباره تکرار اهانت به قرآن و آتش زدن آن صحبت کرد.

روز چهارشنبه (28 ژوئن) بود که مومیکا  شهروند سوئدی عراقی الاصل 37ساله در استکهلم،  مصادف با نخستین روز تعطیلات عید قربان، در هتک حرمت مقدسات اسلامی نسخه ای از قرآن کریم را در مقابل یک مسجد سوزاند و موجب واکنش های جهانی به این جنایت شد.

وزیر خارجه عراق در ادامه گفت وگو با وزیر خارجه سوئد با خطرناک توصیف کردن این اقدامات، از دولت سوئد خواست تا مانع از تکرار این اقدامات اهانت آمیز شده و تاکید کرد که باید با آن مقابله کند.

   وی تاکید کرد که باید موضع بین المللی قاطعی بر اساس قوانین و معیارهای بین المللی وجود داشته باشد که بر اساس آن هرگونه هتک حرمت و بی احترامی ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار وزیر خارجه عراق به همتای سوئدی درباره تکرار اهانت به قرآن

هشدار وزیر خارجه عراق به همتای سوئدی درباره تکرار اهانت به قرآن