مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 12:452023-07-09اقتصادي

ردیابی بیماری ویروسی چروکیدگی قهوه ای میوه گوجه فرنگی در بوشهر


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: ردیابی و پایش بیماری ویروسی چروکیدگی قهوه ای میوه گوجه فرنگی در استان بوشهر آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، احمد سبحانی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به آغاز فصل تولید نشای سبزی و صیفی (گوجه فرنگی و فلفل) در گلخانه های استان عملیات ردیابی و پایش بیماری ویروسی چروکیدگی قهوه ای میوه گوجه فرنگی در دستور کار این مدیریت قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: سرعت انتقال و انتشار این ویروس بسیار سریع است چون به راحتی از طریق بذر آلوده و به صورت تماس بوته ها با همدیگر در مزرعه و یا عملیات هرس در گلخانه می تواند انتقال پیدا کند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: علائم این بیماری در صورت شیوع در مزرعه یا گلخانه روی تمام اندام های گیاه شامل ساقه، برگ و بویژه میوه دیده شود و می تواند بازارپسندی محصول را برای بازارهای داخل کاهش دهد.

وی گفت: در صورت آلودگی محصول فلفل و گوجه فرنگی به این ویروس فرصت صادرات به کشورهای مقصد صادراتی از بین خواهد رفت؛ بنابراین رصد و پایش بیماری در بسترهای کشت و در زمان تولید نشا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

سبحانی با اشاره به اینکه از آخر شهریور ماه امسال داشتن کد شناسه شرط لازم برای صادرات محصولات کشاورزی است اظهار داشت:


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ردیابی بیماری ویروسی چروکیدگی قهوه ای میوه گوجه فرنگی در بوشهر

ردیابی بیماری ویروسی چروکیدگی قهوه ای میوه گوجه فرنگی در بوشهر