مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 تیر 1402 ساعت 13:152023-06-23سياسي

سنندج صاحب مکتب خانه موسیقی می شود


شهردار سنندج،تاسیس مرکز پژوهش خلاقیت و نوآوری، اتمام پروژه های نیمه تمام در حوزه فرهنگی، اجرای بوستان موسیقی، راه اندازی مکتب خانه موسیقی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، سیدانور رشیدی در همایش دوسالانه شهر خلاق رشت اظهار داشت: موسیقی در کردستان و سنندج از طلوع عمر هر فردی در این دیار شروع می شود و تا غروب آفتاب زندگی او ادامه دارد و موسیقی متن مردمان این دیار جاری است.

وی خاطرنشان کرد: موسیقی را در تمام زوایای زندگی افراد ساکن در این دیار می توان حس و لمس کرد، موسیقی با زندگی کردها عجین شده و در متن زندگی تک تک آنها نقش پررنگی دارد.

شهردار سنندج با بیان اینکه موسیقی ریشه در تاریخ مردم کرد و کردستان دارد، گفت: توان و ظرفیت بین نظیر حوزه موسیقی کردستان به پشتوانه ارزشمند فعالین اجتماعی، پژوهشگران به ویژه فعالین عرصه هنر و موسیقی، استانداری و مجموعه شورا و شهرداری و میراث فرهنگی در سطح جهان دیده شد و مدال شهر خلاق موسیقی جهان به گردن سنندج آویخته گشت و در کنار تمام ظرفیت ها و پتاسیل های این شهر دنیا بر این مهم صحه گذاشت که سنندج به لحاظ موسیقی در دنیا سرآمد است.

وی با بیان اینکه در کردستان، سنندج و منطقه زاگرس ظرفیت های زیادی وجود دارد که باید شناسایی و برای برجسته سازی آن تلاش کنیم، گفت:  کردستان هنرمندان زیادی در دل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سنندج صاحب مکتب خانه موسیقی می شود

سنندج صاحب مکتب خانه موسیقی می شود