مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 تیر 1402 ساعت 07:202023-07-03اقتصادي

برداشت بی رویه آب در دشت بوشکان/ لزوم تغییر الگوی کشت و آبیاری


برداشت بی رویه آب از دشت بوشکان باعث کاهش سطح ایستابی این دشت و ممنوعه و بحرانی شدن آن شده است که راهی جز تغییر الگوی کشت وجود ندارد.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها: استان بوشهر با چالش های فراوانی در زمینه تأمین آب روبرو است و به خاطر کمبود منابع آبی و افزایش میزان استفاده از آب، فشار بسیار زیادی به سفره های زیرزمینی وارد شده است.

برداشت بی رویه از منابع زیر زمینی باعث شده تا بسیاری از دشت های استان بوشهر در وضعیت بحرانی و ممنوعه قرار بگیرند و سطح ایستابی سفره های زیرزمینی نیز به شدت روند کاهشی به خود گرفته است.

دشتستان یکی از مهمترین مناطق کشاورزی استان بوشهر است که بیش از 70 درصد محصولات زراعی و باغی استان در این شهرستان تولید می شود و البته این شهرستان بیشترین چالش ها را نیز در زمینه آب دارد.

دشت بوشکان یکی از نقاط مهم در عرصه کشاورزی است که اضافه برداشت آب باعث شده تا این دشت در سخت ترین شرایط قرار گیرد و وضعیت در این دشت بحرانی شود.

وضعیت بحرانی سفره های زیرزمینی مدیرعامل آب منطقه ای بوشهر در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بخش عمده آب مصرفی در استان بوشهر مربوط به بخش کشاورزی و در این بخش شاهد کمترین راندمان هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت بی رویه آب در دشت بوشکان/ لزوم تغییر الگوی کشت و آبیاری

برداشت بی رویه آب در دشت بوشکان/ لزوم تغییر الگوی کشت و آبیاری