مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1402 ساعت 13:002023-06-28سياسي

کدام شهید در انفجار ساختمان حزب جمهوری اسلامی در بین شهدای گیلانی ثبت نشد؟


سهم گیلان در انفجار هفت تیر سال 60، پنج شهید و یک جانباز بوده است، در حالی که علاوه بر این شهدای عزیز، یک شهید گیلانی دیگر نیز در بین شهدای این انفجار حضور داشت.

- خبرگزاری فارس-رشت، سعید شفیعی ثابت؛ بعد از پیروزی انقلاب در بهمن ماه سال 57، حزب جمهوری اسلامی به تشکیل و جلسات خود را به ریاست دکتر حضرت آیت الله سید محمد حسین بهشتی برگزار می کرد.

     ولی جسله حزب جمهوری اسلامی در شبانگاه هفت تیر 1360 رنگ بوی عاشورایی داشت، زیرا  آیت الله سید محمد حسین بهشتی، رییس وقت دیوان عالی کشور و بیش از 70 نفر از مقامات و چهره های برجسته سیاسی از جمله چهار وزیر، چند معاون وزیر، 27 نماینده مجلس و جمعی از اعضای حزب جمهوری اسلامی در جریان انفجار مقر اصلی این حزب به شهادت رسیدند.

    منافقین سعی کرده بودند تا توسط عامل نفوذی خود محمدرضا کلاهی تا آن جا که ممکن است، مسؤولان و شخصیت های برجسته نظام جمهوری اسلامی را به این قتلگاه بکشانند و در این انفجار از بین ببرند.

اما برخی از مسؤولان و شخصیت های برجسته نظام از جمله محمدعلی رجایی (نخست وزیر)، دکتر محمد جواد باهنر، آیت الله هاشمی رفسنجانی، حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری، آیت الله مهدوی کنی، آیت الله علی قدوسی، حبیب الله عسگر اولادی و .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام شهید در انفجار ساختمان حزب جمهوری اسلامی در بین شهدای گیلانی ثبت نشد؟

کدام شهید در انفجار ساختمان حزب جمهوری اسلامی در بین شهدای گیلانی ثبت نشد؟