مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 06:502023-07-11اقتصادي

ویروسی چروکیدگی قهوه ای گوجه فرنگی در بوشهر شناسایی می شود


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از آغاز عملیات ردیابی و پایش بیماری ویروسی چروکیدگی قهوه ای میوه گوجه فرنگی توسط کارشناسان جهاد کشاورزی این استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس استان بوشهر، احمد سبحانی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر شامگاه گذشته در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به آغاز فصل تولید نشای سبزی و صیفی (گوجه فرنگی و فلفل) در گلخانه های استان بوشهر، عملیات ردیابی و پایش بیماری ویروسی چروکیدگی قهوه ای میوه گوجه فرنگی در دستور کار کارشناسان جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

وی افزود: ویروس چروکیدگی قهوه ای به دلیل اینکه از طریق بذر آلوده و به صورت تماس بوته ها با همدیگر در مزرعه و یا با عملیات هرس در گلخانه می تواند انتقال پیدا کند؛ سرعت انتقال و انتشار آن سریع است؛ علائم این بیماری در صورت شیوع در مزرعه یا گلخانه روی تمام اندام های گیاه شامل ساقه، برگ و به ویژه میوه دیده می شود و می تواند بازارپسندی محصول را در داخل کاهش دهد.

سبحانی ادامه داد: همچنین در صورت آلودگی محصول فلفل و گوجه فرنگی به این ویروس فرصت صادرات به کشورهای مقصد صادراتی از بین می رود، بنابراین رصد و پایش بیماری در بسترهای کشت و در زمان تولید نشا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ویروسی چروکیدگی قهوه ای گوجه فرنگی در بوشهر شناسایی می شود

ویروسی چروکیدگی قهوه ای گوجه فرنگی در بوشهر شناسایی می شود