مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 تیر 1402 ساعت 09:252023-07-20بين الملل

حامیان صدر سفارت سوئد در بغداد را آتش زدند


وزارت خارجه های کشورهای عراق و سوئد در بیانیه هایی اقدام طرفداران جریان صدر عراق در آتش زدن ساختمان سفارت سوئد در بغداد را محکوم کردند.

- وزارت خارجه های کشورهای عراق و سوئد در بیانیه هایی اقدام طرفداران جریان صدر عراق در آتش زدن ساختمان سفارت سوئد در بغداد را محکوم کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، وزارت خارجه عراق در بیانیه ای آتش زدن سفارت سوئد در بغداد را که بامداد امروز پنجشنبه به دست جمعی از حامیان مقتدی صدر انجام شد، به شدت محکوم کرد.

این وزارتخانه در بیانیه خود تاکید کرد، این اقدام در چارچوب حمله به هیات های دیپلماتیک و به خطر انداختن امنیت آنها قرار می گیرد .

در ادامه این بیانیه نیز آمده است، دولت عراق به مسؤولان امنیتی مربوطه دستور داد تا تحقیقی فوری را در این خصوص آغاز کرده و اقدامات امنیتی لازم برای روشن شدن ابعاد مبهم این اقدام و شناسایی هویت و محاکمه عاملان آن در پیش گرفته شود .

وزارت خارجه سوئد نیز در واکنش به یورش به ساختمان سفارتش در بغداد با انتشار بیانیه ای تاکید کرد، ما تمامی حملات به دیپلمات ها و کارمندان نهادهای بین المللی را محکوم می کنیم، حملات به سفارتخانه ها و دیپلمات ها به منزله نقض جدی توافقنامه وین است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حامیان صدر سفارت سوئد در بغداد را آتش زدند

حامیان صدر سفارت سوئد در بغداد را آتش زدند