مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 تیر 1402 ساعت 08:452023-07-03سياسي

ساماندهی بازار مسکن در یک قدمی تایید


اگرچه مجمع تشخیص مصلحت نظام ایرادات جزیی را به مصوبه مجلس درخصوص ساماندهی بازار مسکن و اجاره بها وارد کرده، به نظر می رسد نگاه کلی مجمع به طرح مذکور حمایتی است و با رفع ایراداتی از جمله تلاش برای کاهش دعاوی مالک و مستاجر و هم چنین مکانیزم شناسایی اراضی خالی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها روز گذشته با چهار ایراد وارد شده از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام مواجه شد؛ ایراداتی که به نظر می رسد چندان جدی نیست و پس از رفع اشکالات توسط مجلس و دولت می تواند به تایید برسد.

از جمله  ایراداتی که مجمع تشخیص مصلحت نظام به مصوبه ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها وارد کرد مغایرت ماده 6 این مصوبه درخصوص الحاق یک تبصره به قانون مالیات های مستقیم با سیاست های کلی امنیت قضایی و سیاست های کلی نظام قانون گذاری بود.

ماده 8 طرح مذکور مبنی بر تعیین و اعلام سقف یا میزان افزایش اجاره بها و هم چنین تبصره 3 ماده 11 درخصوص بررسی  تایید یا رد فسخ توسط دادگاه غیرحضوری نیز مغایر بند 1 سیاست های کلی امنیت قضایی دانسته شد.

هیات عالی نظارت همچنین ماده 13 این مصوبه در خصوص اخذ عوارض از اعیان غیر متناسب با کاربری های ثبت شده را مغایر جز 3 بند 9سیاست های کلی نظام قانون گذاری (رعایت اصول قانونگذاری و قانون نویسی) دانستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساماندهی بازار مسکن در یک قدمی تایید

ساماندهی بازار مسکن در یک قدمی تایید