مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 تیر 1402 ساعت 14:102023-07-13سياسي

مباهله؛ روزی که پیامبر اکرم(ص) مسیحیان نجران را به اسلام دعوت کرد


واقعه مباهله با نامه پیامبر(صلی الله علیه وآله) به مسیحیان نجران و دعوت آنان به اسلام شروع شد و در نهایت با عقب نشستن نجرانیان و ایمان آوردن عده ای از آنان پایان یافت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، در آیه مباهله که آیه 61 سوره آل عمران است به واقعه مباهله اشاره شده: فَمَنْ حَاجَّکَ فِیهِ مِن بَعْدِ مَا جَاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَ أَبْنَاءَکُمْ وَ نِسَاءَنَا وَ نِسَاءَکُمْ وَ أَنفُسَنَا وَ أَنفُسَکُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَل لَّعْنَتَ اللَّـهِ عَلَی الْکَاذِبِینَ﴿61﴾ بنابراین، پس از فرا رسیدن علم [وحی] به تو، هر کس درباره او حضرت عیسی(علیه السلام)، با تو به چالش برخیزد، به او بگو: بیایید تا فرزندانمان و فرزندانتان، و زنانمان و زنانتان، و جان هایمان و جان هایتان را فراخوانیم، آنگاه (به درگاه خداوند) زاری [تضرّع] کنیم تا لعنت خداوند را بر دروغگویان نهیم.

شرح واقعه واقعه مباهله با نامه پیامبر(صلی الله علیه وآله) به مسیحیان نجران و دعوت آنان به اسلام شروع شد و در نهایت با عقب نشستن نجرانیان و ایمان آوردن عده ای از آنان پایان یافت.

نامه پیامبر(صلی الله علیه و آله) و دعوت به اسلام پیامبر اسلام(صلی الله علیه وآله) هم‎زمان با مکاتبه با سران حکومت های جهان و مراکز مذهبی، نامه ای به ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مباهله؛ روزی که پیامبر اکرم(ص) مسیحیان نجران را به اسلام دعوت کرد

مباهله؛ روزی که پیامبر اکرم(ص) مسیحیان نجران را به اسلام دعوت کرد