مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 تیر 1402 ساعت 23:302023-06-22بين الملل

جمهوری آذربایجان درخواست ارمنستان را رد کرد


جمهوری آذربایجان درخواست ارمنستان برای تضمین حقوق ارامنه ساکن در قره باغ کوهستانی را رد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان درخواست ارمنستان مبنی بر ارائه ضمانت های امنیتی ویژه برای حدود 120 هزار ارمنی ساکن در منطقه قره باغ کوهستانی پیش از دور جدید مذاکرات صلح را رد کرد و گفت که از آنها به اندازه کافی محافظت می شود.

قره باغ کوهستانی که در سطح بین المللی به عنوان بخشی از جمهوری آذربایجان شناخته می شود، از سال ها پیش از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991 منبع تنش و دیگری میان ارمنی ها و آذری ها بوده است.

پس از درگیری های شدید و سپس آتش بس با میانجیگری روسیه میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان، ارتش باکو در سال 2020 مناطق قره باغ کوهستانی را تصرف کرد و این بخش در کنترل کامل دولت جمهوری آذربایجان قرار گرفت.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان از آن زمان در مورد توافق صلح بر سر مرزها و حل اختلافات بر سر منطقه ارامنه ساکن قره باغ کوهستانی در حال مذاکره و گفتگو هستند و در مواردی نیز میان دو طرف آتش رد و بدل می شود.

پیشتر نیکول پاشینیان ، نخست وزیر ارمنستان گفته بود که ارمنستان قره باغ کوهستانی را به عنوان بخشی از جمهوری آذربایجان به رسمیت می شناسد، اما از باکو می خواهد تا تضمین هایی را برای حفظ ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جمهوری آذربایجان درخواست ارمنستان را رد کرد

جمهوری آذربایجان درخواست ارمنستان را رد کرد