مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1402 ساعت 12:152023-06-28بين الملل

سفر ناگهانی رییس جمهور لیتوانی به کی یف


رییس جمهور لیتوانی در آستانه نشست ماه آینده ناتو در پایتخت این کشور اروپایی و داغ بودن بحث عضویت اوکراین در این ائتلاف، در سفری از پیش اعلام نشده وارد «کی یف» شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین در تلاش است تا در نشست ماه آینده ناتو در ویلنیوس پایتخت لیتوانی، مسئله پیوستن اوکراین به ناتو مطرح شود، گیتاناس ناوسدا رییس جمهور لیتوانی در یک سفر از پیش اعلام نشده، امروز (چهارشنبه) وارد کی یف شد.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، رییس جمهور لیتوانی قصد دارد امروز با زلنسکی در خصوص ناتو و تلاش کی یف برای عضویت در این ائتلاف بحث و گفت وگو کند.

در اواخر ماه سپتامبر سال 2022 - هفت ماه بعد از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس -  بود که رییس جمهور اوکراین اعلام کرد که کی یف  درخواستی را برای پیوستن سریع به ناتو ارائه کرده است.

رییس جمهور اوکراین روز گذشته (سه شنبه) بار دیگر خواستار دریافت دعوتنامه سیاسی برای پیوستن اوکراین به ناتو در نشست 11 و 12 ژوییه (20 و 21 تیرماه) شد.

ماههاست که زلنسکی از متحدان غربی درخواست کرده تا با عضویت اوکراین در ائتلاف ناتو موافقت کنند اما رویترز گزارش کرد که اعضای ناتو در خصوص گام هایی به منظور تقویت روابط با اوکراین از طریق نشست ویلنیوس موافقت کر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر ناگهانی رییس جمهور لیتوانی به کی یف

سفر ناگهانی رییس جمهور لیتوانی به کی یف