مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 تیر 1402 ساعت 10:352023-07-19سياسي

سلاجقه: وضعیت آب دریاچه سد چم شیر مناسب است


از دی ماه سال گذشته تا کنون نمونه برداری های روزانه نشان می دهد که کیفیت آب و تغییرات در دریاچه سد چم شیر بسیار ناچیز و کیفیت آب دریاچه در وضعیت مناسب است.

- رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: از دی ماه سال گذشته تا کنون نمونه برداری های روزانه نشان می دهد که کیفیت آب و تغییرات در دریاچه سد چم شیر بسیار ناچیز و کیفیت آب دریاچه در وضعیت مناسب است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی سلاجقه معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست هیئت دولت گفت: برخی مراجع دانشگاهی و سمن ها با توجه به سازند زمین شناسی که در حوزه آبخیز سد چم شیر وجود دارد معتقد بودند که این سازندها از لحاظ بارگذاری با مشکل مواجه می شوند، املاح دارند و کیفیت آب را تغییر می دهند.

من گفتم این سد مجوز محیط زیستی دارد، ولی اگر این بحث ها درست باشد مجوز گتوند دوم را نمی دهیم.

وی ادامه داد: اما وقتی دریچه تحتانی سد بسته شد و آبگیری شد و با قایق در دریاچه بازدید کردیم و نمونه گرفتیم و اندازه گیری کردیم و از 21 دی ماه 1401 تا فروردین 1402 نمونه برداری ها را روزانه انجام شده است، کاملا این نمودارها را قیاس کردیم و روند مناسب است و تغییرات ای سی دریاچه سد چم شیر بسیار ناچیز است با وجود اینکه باران کاهش یافته و تبخیر افزایش یافته است، اما کیفیت دریاچه در وضعیت م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سلاجقه: وضعیت آب دریاچه سد چم شیر مناسب است

سلاجقه: وضعیت آب دریاچه سد چم شیر مناسب است