مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 تیر 1402 ساعت 23:262023-07-19سياسي

روایت آیت الله رحمت از توصیه امام به روحانیون: برای خدا کار کنید


آیت الله رحمت در خصوص دیدار امام با مجمع روحانیون در نجف، به جماران گفت: توصیه داشتند که «ما چرا اختلاف داریم؟ آیا برای دنیا است؟ ما که دنیا نداریم!» زمان جدایی و فراق با امام برای ما خیلی سخت بود.

- پایگاه خبری جماران: چند روز قبل، در ادامه انتشار اسناد منتشرنشده مربوط به امام خمینی، فرازی از بیانات حضرت امام در دیدار اعضای تجمع روحانیت مبارز ایران در خارج کشور منتشر شد.

(اینجا بخوانید) به نوشته دکتر حمید انصاری، ماجرا از این قرار بود که یک سال پیش از آنکه بواسطه برخی علل داخلی و خارجی اندک تغییری در سیاست سرکوبگرانه رژیم پهلوی در سال 56 پدید آید، همه 20 نفر اعضای تجمع روحانیت مبارز ایران در خارج کشور با توصیه امام خمینی در جلسه ای چند ساعته در تیر 1355 در نجف اشرف برای رفع اختلافات برخی اعضا و تقویت انسجام تشکیلات خویش بر سر مواد میثاقنامه و یا اساسنامه مدون مبارزاتی مجمع به توافق رسیده و اعضای هسته مرکزی تشکل را انتخاب نمودند.

20 روز پس از آن امام خمینی اعضای مجمع را در منزل خویش فراخواند و طی سخنانی ضمن تقدیر از اقدام ارزنده آنان چند رهنمود تعهد زا و راهگشا برای ادامه فعالیتهای مبارزاتی در آن فضا و شرایط بسیار دشوار مبارزه در غربت بیان فرمود .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت آیت الله رحمت از توصیه امام به روحانیون: برای خدا کار کنید

روایت آیت الله رحمت از توصیه امام به روحانیون: برای خدا کار کنید