مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 تیر 1402 ساعت 11:102023-07-13اجتماعي

آذربایجان غربی رویشگاه گیاهان دارویی کشور/8300تن گیاه تولید شد


آذربایجان غربی با داشتن تنوع آب و هوایی، بارش های مناسب و رویش هشت هزار گونه گیاه دارویی به یکی از منابع اصلی طب سنتی تبدیل شده و قطب گیاهان دارویی محسوب می شود.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها: استان آذربایجان غربی دارای بیش از دو میلیون و 500 هزار هکتار مرتع و 101 هزار هکتار جنگل و بقیه عرصه کشاورزی و کوهپایه ای است و از این رو ظرفیت مناسبی برای کشت و پرورش گیاهان دارویی دارد.

نزدیک به 20 هزار گونه گیاهی در کشور و هشت هزار گونه در آذربایجان غربی وجود دارد که یا شناخته شده یا نیازمند مطالعه است، آذربایجان غربی دارای 3.

7 میلیون هکتار مساحت و عرصه است که یک میلیون هکتار آن در کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد.

با توجه به اهمیت گیاهان دارویی برای اقتصاد کشور دهمین کنگره ملی گیاهان دارویی 21 و22 تیرماه در دانشگاه ارومیه در محورهای علوم پایه، کشاورزی و منابع طبیعی، دارو سازی، دامپزشکی و پزشکی صنعت و اقتصاد در حال برگزاری است.

1700 هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی زیر کشت گیاهان دارویی قرار دارد رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه آذربایجان غربی یکی از مهم ترین رویشگاه های گیاهان دارویی در کشور است که از نظر تنوع گیاهان دارویی رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: در حال حاض


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آذربایجان غربی رویشگاه گیاهان دارویی کشور/8300تن گیاه تولید شد

آذربایجان غربی رویشگاه گیاهان دارویی کشور/8300تن گیاه تولید شد