مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1402 ساعت 15:402023-06-28اقتصادي

پیشنهاد چند راهکار برای توسعه صنعت خودرو


تعدادی از کارشناسان بازار خودرو در نامه ای به وزرای صمت و اقتصاد و رییس شورای رقابت، چند راهکار برای توسعه صنعت خودرو پیشنهاد دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، جمعی از کارشناسان صنعت خودرو کشور در نامه ای به عباس علی آبادی وزیر صمت، احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی و سید محمدرضا سید نورانی، رییس شورای رقابت، با موضوع بسته تنظیم بازار خودرو ضمن اشاره به مشکلات کلان صنعت خودرو به ارائه چند راهکار برای حل این مشکلات و تنظیم بازار خودرو پرداختند.

   در این نامه آمده است: با گذشت بیش از چند دهه از شروع فعالیت صنعت خودروسازی در ایران، چالش ها و مسائل ساختاری و چند وجهی، صدای بحران در این صنعت را رساتر از همیشه به گوش می رساند؛ به نحوی که این مسائل سبب شده است که زیست بوم صنعت خودرو در ایران مهیای تولید خودروی با کیفیت و با فناوری بالا نباشد و علاوه بر عقب ماندگی صنعت خودرو از سایر رقبای خود در عرصه بین الملل، نارضایتی زیادی را در کشور نیز رقم بزند.

از جمله مهم ترین مشکلات کلان صنعت خودرو طی چند دهه گذشته، نوع رابطه دولت و شرکت های خودروسازی و حاکمیت شرکتی این بنگاه ها، فهم ناقص از سیاست های صنعتی بخش خودرو، اشتباه در عملیاتی سازی این سیاست ها و ساختار تصمیم گیری توزیع شده و متزاحم با حضور بیش از 20 نهاد رسمی بوده است، ع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهاد چند راهکار برای توسعه صنعت خودرو

پیشنهاد چند راهکار برای توسعه صنعت خودرو