مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 تیر 1402 ساعت 11:352023-07-02بين الملل

دست کوتاه عدالت برای محاکمه بانیان بمباران سردشت


در طول جنگ هشت ساله تحمیلی علیه ایران، ارتش عراق از سلاح های شیمیایی در مقیاس وسیع استفاده کرد و نیروهای ایرانی، روستاهای مرزی در غرب ایران، - در طول جنگ هشت ساله تحمیلی علیه ایران، ارتش عراق از سلاح های شیمیایی در مقیاس وسیع استفاده کرد و نیروهای ایرانی، روستاهای مرزی در غرب ایران، گروه های شورشی کُرد عراقی و ساکنان غیرنظامی شمال عراق را هدف قرار داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه هم میهن نوشت: صدام حسین تنها تا پایان سال 1362 بیش از 49 حمله شیمیایی به جبهه رزمندگان ایرانی انجام داد.

براساس گزارش های خودِ عراق به کمیسیون ویژه سازمان ملل متحد (UNSCOM)، ارتش این کشور بین سال های 1983 و 1988، 1800 تن گاز خردل، 140 تن گاز اعصاب تابون و 600 تن گاز اعصاب سارین از طریق 19500 بمب هوایی استفاده کرد.

اتکای نظامی عراق به این تسلیحات و استفاده از آنها در عملیات تهاجمی در مراحل پایانی جنگ با ایران بین سال های 1986 و 1988، پس از سقوط رژیم صدام حسین با دسترسی به اسناد داخلی عراق به خوبی مستند شده است.

با این حال استفاده از این سلاح های کشتارجمعی علیه اهداف غیرنظامی تا سال پایانی جنگ سابقه نداشت تا اینکه در هفتم تیر 1366 رژیم صدام در اقدامی جنون آمیز و بدون سابقه و دلیل منطقی، شهر کوچک و مرزی سردشت در استان آذربایجان غربی را برای هدف حمله شیمیایی انتخاب کرد و هفت بمب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دست کوتاه عدالت برای محاکمه بانیان بمباران سردشت

دست کوتاه عدالت برای محاکمه بانیان بمباران سردشت