مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 تیر 1402 ساعت 19:202023-06-25اقتصادي

سرعت فرونشست زمین در دشتستان نگران کننده است


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان بوشهر گفت: فرونشست زمین در نقاطی از شهرستان دشتستان شامل دهرود، طلعه، شاهیجان و دالکی آغاز شده است که اگر چه میزان آن نگران کننده نیست اما سرعت آن نگران کننده است.

- علی محمدی یکشنبه 4 تیرماه در نشست یکشنبه های پاسخگویی با اشاره به ممنوعه شدن دشت های استان و فرونشست آنها اظهار کرد: تمام دشت های استان بوشهر ممنوعه و یا بحرانی شده اند و سطح آب زیرزمینی متوسط سالانه بیش از یک متر افت کرده است و سالانه 30 میلیون مترمکعب کسری سد مخزن را شاهد هستیم.

وی اضافه کرد: در برخی از نقاط استان بوشهر با کاهش سطح آب، فرونشست زمین اتفاق افتاده است که اگر این روند ادامه یابد شاهد بروز فروچاله ها خواهیم بود و در ادامه این نیز سفره ها را از دست می دهیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان بوشهر با تاکید بر اینکه آهنگ استفاده بی رویه از آب های زیرزمینی استان به صدا در آمده است، تصریح کرد: در دهرود شهرستان دشتستان که روزگاری منطقه ای پرآب بود اکنون چاه ها از دسترس خارج شده اند.

متوسط بارش در استان بوشهر 253 میلیمتر است محمدی یادآور شد: متوسط بارش در جهان 860 میلیمتر، در کشور متوسط بارش 250 میلیمتر و در استان بوشهر متوسط بارش 253 میلیمتر است؛ این میزان بارندگی در 10 سال اخیر به 245 میلیمتر رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرعت فرونشست زمین در دشتستان نگران کننده است

سرعت فرونشست زمین در دشتستان نگران کننده است