مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 تیر 1402 ساعت 16:012023-07-13اجتماعي

کاهش آمار معلولیت در خراسان جنوبی و علل آن


آمار معلولیت ثبت شده در خراسان جنوبی از 24 هزار به 20 هزار نفر رسیده و در این زمینه جزء 10 استان اول کشور هستیم.

- ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: آمار معلولیت ثبت شده در خراسان جنوبی از 24 هزار به 20 هزار نفر رسیده و در این زمینه جزء 10 استان اول کشور هستیم.

حسن شرفی، امروز پنجشنبه 22 تیر در نشست خبری که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد اظهار کرد: علت اصلی معلولیت در استان بیماری های مادرزادی، ژنتیک و تصادفات است که نقش مهمی در افزایش آمار معلولان دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی افزود: براساس آخرین اطلاعات و به روز رسانی که سال گذشته انجام شد آمار معلولان ثبتی استان کاهش یافته و علت آن وجود معلولانی است که معلولیت آنها موقتی بوده و بعد از مدتی، درمان یا رفع شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: از 20 هزار معلول که در طیف های مختلف تحت پوشش بهزیستی خراسان جنوبی بوده اند 50 درصد معادل 9 هزار و 303 نفر خدمت گیرنده روستایی هستند.

آمار پشت نوبتی مستمری بگیران استان با تلاش های انجام شده به صفر رسیده است و در حال حاضر هیچ متقاضی مستمری برای حمایت بهزیستی در استان نداریم.

شرفی افزود: سال گذشته در اقدامی مهم توانستیم 60 دانش آموز معلول بازمانده از تحصیل را که عمدتاً در روستاهای استان زندگی می کنند شناسایی کنیم که 45 نفر در سرب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش آمار معلولیت در خراسان جنوبی و علل آن

کاهش آمار معلولیت در خراسان جنوبی و علل آن