مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 تیر 1402 ساعت 07:352023-06-29سياسي

فضیلت و اعمال روز عید قربان؛ عید بندگی و غلبه بر نفس


روز دهم ذی الحجه، عید قربان از مهم ترین اعیاد مسلمانان است و در کتاب مفاتیح الجنان برای روز عید اعمال و آدابی ذکر شده است که عمل به آنها می تواند ما را در کسب هرچه بیشتر فیوضات این روز بزرگ یاری کند.

- روز دهم ذی الحجه، عید قربان از مهم ترین اعیاد مسلمانان است و در کتاب مفاتیح الجنان برای روز عید اعمال و آدابی ذکر شده است که عمل به آنها می تواند ما را در کسب هرچه بیشتر فیوضات این روز بزرگ یاری کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در تعالیم دینی چهار روز است که به عنوان عید تعیین شده است؛ عید فطر، عید قربان، عید غدیر و روز جمعه.

در بین این اعیاد روز دهم ذی الحجه مصادف با عید قربان از مهم ترین اعیاد مسلمانان است که مورد اختلاف نبوده و همه فرق مسلمین این روز را عید محسوب می کنند.

این عید در روایات به عِیدِ الْأَضْحَی یعنی عیدی در اوج نورانیت مشهور است؛ در کتاب مفاتیح الجنان یکی از بهترین دعاهای این روز دعای چهل و هشتم صحیفه سجادیه معرفی شده است.

امام سجاد (ع) در این دعا عید قربان را روز مبارک و خجسته ای که خداوند به نیاز بندگان خود می نگرد، معرفی می کنند.

در فرازی از این دعا می خوانیم: اللّهُمَّ هذا یَومٌ مُبارَکٌ مَیمونٌ، وَ المُسلِمونَ فیهِ مُجتَمِعونَ فی أقطارِ أرضِکَ، یَشهَدُ السّائِلُ مِنهُم وَالطّالِبُ وَالرّاغِبُ وَالرّاهِبُ، وأنتَ ال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فضیلت و اعمال روز عید قربان؛ عید بندگی و غلبه بر نفس

فضیلت و اعمال روز عید قربان؛ عید بندگی و غلبه بر نفس