مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 تیر 1402 ساعت 14:502023-07-10اقتصادي

قاچاق سلطان آسمان ایران به کشور های عربی


سوء استفاده فرصت طلبان از بیکاری جوانان گلستانی و اجیر کردن آن ها برای زنده گیری پرندگان شکاری مانند بحری و بالابان و در نهایت قاچاق پرنده های حمایت شده به آن سوی خلیج فارس و کشورهای عربی سبب شکل گیری چالش های زیست محیطی و البته بهداشتی متعددی شده است.

- پهنه سرزمینی ایران پهناور سرشار از مواهب و ثروت های خدادادی است که بخشی از آن ها همچون معادن، نفت و گاز، جنگل ها، دشت های وسیع حاصلخیز مشهود و بر همگان نمایان است و بخشی از این ثروت الهی همچون ذخائر ارزشمند ژنتیکی و زیستی و برخی از گونه های حیات وحش نمود و بازخورد فراوانی نزد مردمان این دیار ندارد.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجو، یکی از این گنجینه های ارزشمند که در سال های اخیر در معرض تاراج و یغمای سودجویان قرار گرفته، پرندگان شکاری به ویژه شاهین سانان است.

شاهین، قوش، بحری، بالابان و ترمتای از جمله پرندگان شکاری هستند که به مرور و از هفته های آینده وارد دشت های وسیع و فراخ گلستان می شوند.

جایگاه ارزشمند اکولوژیکی این گونه های در معرض خطر انقراض و فعالیت هزاران نفر از اهالی این استان در حوزه زنده گیری و قاچاق این پرندگان سبب شد تا به مقوله صید پرندگان شکاری بپردازیم.

  دست آموز بودن و تعلیم پذیری این پرنده ها که ناشی از هوش سرشار و لایتناهی آن ها سرچشمه می گیرد سبب شده که از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قاچاق سلطان آسمان ایران به کشور های عربی

قاچاق سلطان آسمان ایران به کشور های عربی