مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 تیر 1402 ساعت 14:502023-07-17بين الملل

«بریکس» محور سفر رییس جمهور الجزائر به چین


«عبدالمجید تبون» رییس جمهور الجزائر برای سفر پنج روزه وارد پکن شد؛ سفری که عضویت این کشور آفریقایی در گروه «بریکس» در دستور کار قرار دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، رییس جمهور الجزائر روز دوشنبه (امروز) به دعوت رسمی همتای چینی وارد پکن شد و سفر پنج روزه خود به چین را آغاز کرد.

عبدالمجید تبون رییس جمهور الجزائر یک ماه بعد از سفر رسمی به روسیه و دیدار با ولادیمیر پوتین، امروز دوشنبه برای دیدار با شی جین پینگ رییس جمهور چین وارد پکن شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فرانسه ، رییس جمهور الجزائر به منظور سرعت  بخشیدن به تلاش های این کشور برای عضویت در گروه بریکس ، سفر رسمی به پکن انجام داده است.

سفر عبدالمجید تبون به پکن که به دعوت همتای چینی انجام شده، اولین سفر رییس جمهور الجزائر به چین از سال 2006 محسوب می شود.

آخرین بار در سال 2006 بود که عبدالعزیز بوتفلیقه رییس جمهور وقت الجزائر به پکن رفته بود.

الجزایر و چین یک توافقنامه مشارکت استراتژیک جامع مشترک دارند که در سال 2014 امضا شد که هدف آن تقویت گفت و گوهای سیاسی از طریق هماهنگی منظم، برنامه ریزی و ارزیابی مکانیسم های همکاری است.

ریاست جمهوری الجزائر، چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرده بود که هدف از سفر تبون به پکن، تقویت روابط مستحکم و ریشه ای و همچنین تقویت همکاری های اقتصادی ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«بریکس» محور سفر رییس جمهور الجزائر به چین

«بریکس» محور سفر رییس جمهور الجزائر به چین