مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 تیر 1402 ساعت 13:352023-07-05اقتصادي

حال ناخوش کتابفروشان و ناشران کرج


رییس اتحادیه ناشران، کتابفروشان و نوشت افزار کرج گفت: با پایین آمدن سرانه مطالعه و حذف کتاب از سبد خانوار بازارفروش ناشرین و کتابفروشان روزگارخوشی ندارد.

- ایسنا/البرز رییس اتحادیه ناشران، کتابفروشان و نوشت افزار کرج گفت: با پایین آمدن سرانه مطالعه و حذف کتاب از سبد خانوار بازارفروش ناشرین و کتابفروشان روزگارخوشی ندارد.

بهرام آجرلو در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت ها، غیر از کتاب های آموزشی و درسی که تهیه و خرید آن ضروری و اجتناب ناپذیر است در سایر حوزه ها، امروزه دیگر خرید و مطالعه کتاب دغدغه و جزو علاقه مندی مردم نیست وکتاب ها از سبد اصلی بسیاری از خانواده ها حذف شده است.

وی اظهار کرد: ناشرین وکتاب فروشان یک حوزه فرهنگی هستند، اندیشه ها و تفکرات به واسطه آنها و چاپ کتاب حفظ و به نسل های بعدی منتقل می گردد.

در کرج حدود 300 ناشر داریم که مشغول به کار هستند اما با توجه افزایش قیمت ها، هزینه های چاپ و قیمت تمام شده محصولاتشان افزایش چشم گیری داشته و از سوی دیگر خرید کتاب که محصول آنهاست از سبد خانوار حذف شده و دیگر بودجه ای از درآمد خانواده برای خریدن آن پیش بینی نمی شود.

لذا دیگر نمی توان گفت به صورت منظم یا در یک مدت معین چند کتاب توسط یک خانواده تهیه می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حال ناخوش کتابفروشان و ناشران کرج

حال ناخوش کتابفروشان و ناشران کرج