مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 تیر 1402 ساعت 10:202023-07-05سياسي

عدم اعطای وام مسکن مساوی با عدم اجرای قانون جهش تولید


عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: با رویه ای که بانک ها در برای اجرای قانون جهش تولید مسکن در پیش گرفتند قانون جهش تولید مسکن اجرایی نخواهد شد.

- حسین حق وردی عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگارمهر، درباره علت عدم تمکین بانک ها به اعطای تسهیلات مسکن گفت: بانک ها در شرایط حال حاضر به قوانین زیادی در حوزه اعطای تسهیلات مخصوصاً تسهیلات خرد عمل نمی کنند.

یکی از اقداماتی که در حال حاضر بانک ها انجام می دهند این است که اقدام به اعطای تسهیلات مسکن نمی کنند در حالی که بر اساس قانون مکلف به اعطای این تسهیلات شده اند و باید سالانه 20 درصد از اعتبارات خود را صرف اعطای وام ساخت و خرید مسکن کنند.

این عضو کمیسیون اموزش مجلس در ادامه توضیح داد: رییس جمهور و وزیر اقتصاد در تلویزیون به صورت رسمی و قانونی اعلام کرده اند که بانک ها برای تسهیلات خرد از مردم ضامن دریافت نکنند و بر اساس کارکرد حساب و آنها وام اعطا کنند اما هیچ بانکی اقدام به این کار نمی کند.

وی در ادامه با بیان اینکه بانک ها استقلالی بی حد و مرز دارند افزود: وزیر اقتصاد باید به این نکته توجه کنند که دستوری که می دهد آیا قابلیت اجرایی شدن دارد یا خیر؟ وقتی دستوری قابلیت اجرایی شدن ندارد نباید آن را اعلام کنند و مردم ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عدم اعطای وام مسکن مساوی با عدم اجرای قانون جهش تولید

عدم اعطای وام مسکن مساوی با عدم اجرای قانون جهش تولید