مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 تیر 1402 ساعت 12:402023-07-08اقتصادي

میزان مصرف آب مشهد از میزان تجدیدپذیری بالاتر است


رییس پژوهشکده آب و محیط زیست دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه که میزان مصرف آب مشهد به دلیل توسعه ای که دارد از میزان تجدیدپذیری بالاتر است، - عنوان کرد: این توسعه پایدار نیست و مشکل دارد، بنابراین حتی اگر سال بعد سال خوبی باشد و حتی در سال های ترسالی نیز افت سفره داریم.

کامران داوری در گفت وگو با ایسنا، در خصوص بحران آب در مشهد و نحوه مدیریت آن اظهار کرد: نوسان آب و هوا واقعیتی است که وجود دارد و سال های تَر و خشک را پدید می آورد.

ما از گذشته در منطقه با این نوسانات روبه ‎رو بودیم.

وی افزود: روش صحیح این است که مسئولان آب به فکر باشند و با روش مناسب کاری کنند که در سال های خشک آب کمتری استفاده شود؛ یعنی از قبل برای سال خشک برنامه داشته باشند و بدانند در سال خشک چه کاری باید انجام دهند تا فشاری بر منابع آب وارد نشود.

این استاد دانشگاه ادامه داد: باید برنامه ای به نام برنامه مدیریت خشکسالی در خراسان و ایران وجود داشته باشد تا در سال های خشکسالی فشار بر سفره های آب زیرزمینی تشدید نشود و سفره هایی که وضعیت خوبی ندارند تحت فشار بیشتری قرار نگیرند.

داوری با بیان اینکه که میزان مصرف آب مشهد به دلیل توسعه ای که دارد از میزان تجدیدپذیری بالاتر است، عنوان کرد: این توسعه پایدار نیست و مشکل دارد، بنابراین حتی اگر سال بعد سال خوبی باشد و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزان مصرف آب مشهد از میزان تجدیدپذیری بالاتر است

میزان مصرف آب مشهد از میزان تجدیدپذیری بالاتر است