مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 12:352023-07-11اقتصادي

ایران و کنیا؛ تجارت چای و قهوه با فرآورده های نفتی


بررسی آمارهای رسمی منتشر شده نشان می دهد که تجارت ایران و کنیا در سال 1401 کاهش نسبی در قیاس با سال 1400 داشته است که نشان دهنده پتانسیل خوب برای ارتقای روابط تجاری دوکشور است.

- بررسی آمارهای رسمی منتشر شده نشان می دهد که تجارت ایران و کنیا در سال 1401 کاهش نسبی در قیاس با سال 1400 داشته است که نشان دهنده پتانسیل خوب برای ارتقای روابط تجاری دوکشور است.

در این میان تاجران ایرانی عمدتا صادرکننده فرآورده های نفتی به این کشور آفریقایی بودند و به جای آن چای و قهوه از کنیا خریداری کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور ایران در ادامه سفرهای خود به کشورهای مختلف، امروز (سه شنبه 20 تیرماه) به آفریقا می رود.

او در این سفر قرار است پس از 11 سال به کشورهای کنیا، اوگاندا و زیمبابوه برود و با توجه به ظرفیت های مختلف موجود در آفریقا، برنامه دولت توسعه روابط اقتصادی و سیاسی با آن هاست.

به همین بهانه نگاهی به سطح مبادلات ایران و کنیا در سال گذشته و مقایسه آن به سال 1400 می اندازیم.

بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران، مجموع تجارت بین ایران و کنیا در سال گذشته کاهش نسبی در قیاس با سال 1400 پیدا کرده و با افت 16 درصدی از نظر دلاری و کاهش 37 درصدی از حیث وزنی و کاهش چهار درصدی از نظر ارزش ریالی مواجه شده است که نشان دهنده پت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران و کنیا؛ تجارت چای و قهوه با فرآورده های نفتی

ایران و کنیا؛ تجارت چای و قهوه با فرآورده های نفتی