مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 تیر 1402 ساعت 08:202023-07-19سياسي

برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در 40 بقعه متبرکه قم


مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم از اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی و برپایی مراسم عزای حسینی در 40 بقعه شاخص استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین عباس اسکندری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در گفت وگو با خبرنگاران ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم الحرام و دهه نخست عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) اظهار کرد: محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر است و عاشورا، مکتبی است درس آموز و سرشار از آموزه های تعالی بخش و بسان خوانی گسترده، با انبوهی از مائده های آسمانی است.

وی افزود: بی شک، آنان که بر سر این سفره مهمان می شوند به درستی،درس های این مکتب را فرا می گیرند و خیر دنیا و آخرت را برای خود به ارمغان می برند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در ادامه به اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی همانند سال های گذشته در قم اشاره و ابراز کرد: بر این اساس 40 بقعه متبرکه میزبان عزاداران حسینی خواهند بود.

وی ادامه داد: این مراسم شامل سخنرانی اساتید حوزوی، مداحی مادحان اهل بیت عصمت و طهارت و شعرخوانی شاعران آیینی در مدح و وصف امام حسین(ع) و یاران با وفایشان است.

اسکندری با بیان اینکه ویژه برنامه های مختلفی همچون راه اندازی دسته های عزاداری همزمان با شروع ماه محرم و روزهای تاسوعا و عاشورا هم در این چارچوب پیش بینی شده است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در 40 بقعه متبرکه قم

برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در 40 بقعه متبرکه قم