مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 تیر 1402 ساعت 12:402023-06-26حوادث

نجات کوهنورد یاسوجی از ارتفاعات 4 هزار متری دنا


با تلاش نجاتگران هلال احمر کوهنورد حادثه دیده از ارتفاعات 4 هزار متری دنا به پایین کوه منتقل شد.

- محمدعلی داودی رییس جمعیت هلال احمر سمیرم در گفت وگو با خبرنگار فارس در سمیرم اظهار داشت: بعد از ظهر روز جمعه دوم تیرماه پس از گزارش مردمی به مرکز EOC مبنی بر مصدومیت فردی در ارتفاع 4 هزار متری پازن پیر دنا، تیم امداد و نجات کوهستان پادنا به منطقه عزیمت و پس از 12 ساعت مصدوم را پیدا و پس از انجام اقدامات اولیه عملیات انتقال را آغاز کردند.

وی افزود: عملیات نجات پزشک 56 ساله اهل یاسوج که در ارتفاعات 4 هزار متری کوه پازن پیر دنا دچار شکستگی پا شده بود با اعزام تیم 6 نفره امداد کوهستان پادنا بعد از 48 ساعت پیاده روی در منطقه صعب العبور و کوهستانی منطقه با موفقیت انجام شد.

داودی تصریح کرد: گروه های کوهنوردی قبل از صعود اطلاعات صعود خود را به هیأت کوهنوردی و جمعیت هلال احمر استان یا شهرستان خود بدهند و حتما یکی از اعضا دوره های امداد و نجات در کوهستان را گذرانده باشد تا در مواقع نیاز اقدامات اولیه را قبل از حضور نیروهای امدادی انجام دهد.

رییس جمعیت هلال احمر سمیرم خاطرنشان کرد:  قبل از صعود شرایط آب و هوایی را بررسی کنید و بدون تجهیزات، سرپرست و راهنما صعود نکنید، در صورت بروز حادثه با شماره 112 تماس بگیرید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نجات کوهنورد یاسوجی از ارتفاعات 4 هزار متری دنا

نجات کوهنورد یاسوجی از ارتفاعات 4 هزار متری دنا