مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 تیر 1402 ساعت 11:152023-07-17اقتصادي

رییس جمهور سد و نیروگاه «چم شیر» گچساران را افتتاح کرد


سد و نیروگاه چم شیر در شهرستان گچساران به دست رییس جمهور افتتاح شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گچساران با حضور سید ابراهیم رییسی رییس جمهور سد و نیروگاه چم شیر افتتاح شد.

 سیدعلی احمدزاده در آیین افتتاح سد و نیروگاه چم شیر گچساران با حضور رییس جمهور اظهار کرد: با بهره برداری از این پروژه عظیم تحولات خوبی در منطقه ایجاد می شود.

وی بیان کرد: از مزایای این سد می توان به تأمین آب آشامیدنی و صنعتی، بهره مند شدن 140 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و بوشهر، ذخیره و کنترل آب رودخانه زهره به میزان یک میلیارد و 800 میلیون مترمکعب اشاره کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تولید 482 گیگاوات برق آبی، کنترل سیلاب های مخرب رودخانه زهره، اشتغال زایی در زمان اجرای طرح و زیرساخت های صنعت گردشگری و پرورش ماهی از دیگر مزایای این سد است.

 احمدزاده عنوان کرد: سد و نیروگاه چم شیر تأثیر مهمی در رونق کشاورزی و صنعت گردشگری گچساران خواهد داشت و سد چم شیر بلندترین سد وزنی از نوع بتنی غلتکی (آر.

سی.

سی) ایران است.

 فاضل معاون اجرایی سد و نیروگاه چم شیر گچساران گفت: سد و نیروگاه چم شیر به عنوان بزرگ ترین پروژه برق آبی کشور بوده که هدف آن ذخیره شده 2/3 میلیارد مترمکعب آب همراه با بهبود کیفیت و کنترل سیلاب های رود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس جمهور سد و نیروگاه «چم شیر» گچساران را افتتاح کرد

رییس جمهور سد و نیروگاه «چم شیر» گچساران را افتتاح کرد