مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 مرداد 1402 ساعت 19:152023-08-12بين الملل

آنکارا: اردوغان مسکو را برای از سرگیری توافق غلات متقاعد می کند


وزیر دفاع ترکیه روز شنبه در مصاحبه ای گفت اطمینان دارد که رییس جمهور ترکیه، روسیه را برای از سرگیری توافق غلات متقاعد خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، یشار گولر وزیر دفاع ترکیه روز شنبه گفت به توانایی رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه برای قانع کردن روسیه برای از سرگیری توافق غلات اطمینان دارد.

وی که با یک شبکه خبری مصاحبه می کرد، گفت: کاملا پیامدهای تعلیق توافق غلات بین روسیه و اوکراین آشکار بوده و خطر قحطی وجود دارد .

وزیر دفاع ترکیه گفت: به رییس جمهور ترکیه برای حل این مشکل مسئولیت داده شده است و طی ابتکار وی که با نام گذرگاه غلات شناخته شده، بیش از 33 میلوین تن غلات به کشورهای نیازمند انتقال داده شد .

  گولر افزود: همانطور که دبیر کل سازمان ملل گفته، تمام سران جهان این چالش را پیگیری کرده و معتقدند که تنها رییس جمهور ما می تواند این مشکل را حل کند .

وی ادامه داد: رییس جمهور ما تلاش های زیادی برای ایجاد راه حل می کند و من شخصا مطمئن هستم که رییس جمهور ما قادر به حل این مشکل است .

 رییس جمهور ترکیه روز سه شنبه گذشته گفته بود که آنکارا به تماس های خود برای از سرگرفته شدن توافق غلات میان روسیه و اوکراین ادامه خواهد داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنکارا: اردوغان مسکو را برای از سرگیری توافق غلات متقاعد می کند

آنکارا: اردوغان مسکو را برای از سرگیری توافق غلات متقاعد می کند