مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 مرداد 1402 ساعت 21:202023-08-06حوادث

احضار چند مسوول محلی به دستگاه قضایی در پی قطع درخت کهنسال در جیرفت


رییس حوزه قضایی بخش ساردوییه جیرفت از احضار تعدادی از مسوولان محلی به دستگاه قضایی در رابطه با قطع درخت کهنسال در منطقه گردشگری دلفارد جیرفت خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمان، احمدرضا عظیم نسب اظهار داشت: پس از کسب گزارشی مبنی بر قطع یک درخت کهنسال با قدمت بیش از 200 ساله در منطقه گردشگری دلفارد جیرفت بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در این رابطه پرونده قضایی تشکیل و تحقیقات تکمیلی در حال انجام است، افزود: دستگاه قضایی بدون اغماض با عاملان تخریب منابع طبیعی و محیط زیست خصوصا موضوع پرونده فوق برخورد خواهد کرد.

این مقام قضایی با اشاره به بحث ضابطه مند بودن قطع حتی یک درخت، بیان داشت: حق بر محیط زیست سالم از جمله حقوق بشری است که در اسناد بین المللی از جمله میثاق بین المللی حقوق مدنی سیاسی و مواد 11 و12 میثاق بین المللی حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مورد توجه قرار گرفته و اهمیت آن قابل استنباط است و در همین رابطه قطع درختان بنا بر هر ضرورتی تنها در قالب طرح در کمیسیون خاص ماده هفت قانون حفظ و گسترش فضای سبز ممکن خواهد بود، بنابراین قطع بدون ضابطه از سوی هر شخص حقوقی یا شخص حقیقی مصداق تخریب محیط زیست بوده و جرم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احضار چند مسوول محلی به دستگاه قضایی در پی قطع درخت کهنسال در جیرفت

احضار چند مسوول محلی به دستگاه قضایی در پی قطع درخت کهنسال در جیرفت