مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 مرداد 1402 ساعت 07:102023-08-07اقتصادي

خرید 700 تن برنج از کشاورزان گیلان


رییس جهاد کشاورزی گیلان، با بیان اینکه از شنبه خرید سه رقم ندا، فجر و شیرودی با قیمت سازمان حمایت شروع خواهد شد، گفت: تا امروز نزدیک به 700 تن برنج از کشاورزان خریداری شده است.

- ایسنا/گیلان رییس جهاد کشاورزی گیلان، با بیان اینکه از شنبه خرید سه رقم ندا، فجر و شیرودی با قیمت سازمان حمایت شروع خواهد شد، گفت: تا امروز نزدیک به 700 تن برنج از کشاورزان خریداری شده است.

صالح محمدی در آیین ملی برداشت مکانیزه برنج در روستای محمودکیان از توابع شهر طاهرگوراب شهرستان صومعه سرا، با بیان اینکه برای نخستین بار آیین برداشت مکانیزه و معرفی رقم آنام به طور همزمان برگزار شد، گفت: این رقم از کلمه مادر گرفته شده و در معرفی این رقم همکاران موسسه تحقیقات برنج از سال 83 تا سال 99 برای معرفی آن به بخش کشاورزی متحمل زحمات بسیاری شده اند.

وی اضافه کرد: این رقم 35 سانتیمتر کوتاه تر از هاشمی است و 10 روز زودتر از رقم هاشمی می رسد؛ همچنین به لحاظ عملکرد ظرفیت تولید 5.

5 تا 6 تن شلتوک در هکتار را دارد و در صورت مدیریت صحیح، برداشت شلتوک این رقم تا هشت تن نیز رسیده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: جهاد کشاورزی گیلان اعلام کرده است که در حوزه برنج می تواند به مرز خودکفایی برسد و با معرفی این رقم و با این متوسط عملکرد و به پشتوانه خرید تضمینی و حمایتی شرکت با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خرید 700 تن برنج از کشاورزان گیلان

خرید 700 تن برنج از کشاورزان گیلان