مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1402 ساعت 11:352023-08-20اقتصادي

اهدای تبلت ویژه نابینایان از سوی بنیاد 15 خرداد در مناطق محروم


به همت بنیاد 15 خرداد ستاد اجرایی فرمان امام برجسته نگار هوشمند در اختیار نابینایان مناطق محروم قرار گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه رفاه اجتماعی خبرگزاری فارس، رییس مرکز نوآوری جمعیت، سلامت و خانواده بنیاد 15 خرداد از توزیع برجسته نگار هوشمند در میان کتابخانه های عمومی کشور خبر داد و افزود: این تبلت ها برای نابینایان و به ویژه دانش آموزان و دانشجویان امکان استفاده از متون کتابخانه ای را فراهم کرده است.

محمدرضا دهقان خاطرنشان کرد: با مشارکت بنیاد 15 خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تاکنون تعدادی از این برجسته نگارهای هوشمند تهیه و در اختیار کتابخانه های عمومی مناطق محروم کشور از جمله در استان های سیستان و بلوچستان، ایلام، بوشهر، گرگان، آذربایجان غربی، فارس و خراسان جنوبی قرار گرفته است.

رییس مرکز نوآوری مثبت پنج درباره ویژگی های برجسته نگار هوشمند توضیح داد: این تبلت مخصوص نابینایان توسط یک شرکت دانش بنیان ایرانی ساخته شده و با برخورداری از وزن و حجم کم صفحه کلید، نمایشگر بریل و خروجی صوتی، قابلیت تبدیل متن به گفتار را دارد.

دهقان تاکید کرد: از مزایای عمده این برجسته نگار هوشمند در مقایسه با نمونه مشابه خارجی می توان به پشتیبانی کامل از زبان فارسی، پشتیبانی فنی در داخل کشور، شناسایی خودکار توسط سیستم عامل و قیمت ارزان تر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهدای تبلت ویژه نابینایان از سوی بنیاد 15 خرداد در مناطق محروم

اهدای تبلت ویژه نابینایان از سوی بنیاد 15 خرداد در مناطق محروم