مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 مرداد 1402 ساعت 11:152023-08-09سياسي

کتاب «رابطه کارآمدی با اخلاق و سیاست در حکمت متعالیه» منتشر شد


کتاب «رابطه کارآمدی با اخلاق و سیاست در حکمت متعالیه» به کوشش محمدحسن روزبه است که در پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه و به همت نشر این پژوهشگاه به چاپ رسید.

- کتاب رابطه کارآمدی با اخلاق و سیاست در حکمت متعالیه به کوشش محمدحسن روزبه است که در پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه و به همت نشر این پژوهشگاه به چاپ رسید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، کتاب رابطه کارآمدی با اخلاق و سیاست در حکمت متعالیه به کوشش محمدحسن روزبه است که در پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه و به همت نشر این پژوهشگاه در 331 صفحه به چاپ رسید.

در پژوهش حاضر، کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران و نسبت آن با اخلاق از منظر اصول حکمت متعالی مورد بررسی قرار گرفته است.

این حکمت می تواند نظام اخلاقی بومی و در امتدادی سیاسی - اجتماعی، کارآمدی را مفهوم سازی و شاخص بندی کرده و ابزاری علمی برای ارزیابی نظامات گوناگون فراهم کند.

بر همین اساس، ابتدا در گرایش حکمت نظری نسبت مکاتب اخلاقی و نظریه های کارآمدی از منظر حکمت متعالیه و سپس شاخص های کارآمدی و هنجارها و آداب کارآمدسازی بررسی شده است؛ آنگاه در گرایش حکمت عملی نقش اخلاق سیاسی امام خمینی (ره) در کارآمدی جمهوری اسلامی، و در ادامه نقش اخل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتاب «رابطه کارآمدی با اخلاق و سیاست در حکمت متعالیه» منتشر شد

کتاب «رابطه کارآمدی با اخلاق و سیاست در حکمت متعالیه» منتشر شد