مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 مرداد 1402 ساعت 10:102023-08-12بين الملل

سفر تحریک آمیز معاون رییس جمهور تایوان به آمریکا


معاون رییس کنونی منطقه تایوان و نامزد پیشروی انتخابات ریاست جمهوری آتی این جزیره، امروز در سفری تحریک آمیز و حساس عازم ایالات متحده می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ویلیام لای معاون رییس جمهور تایوان امروز شنبه (12 اوت، 21 مرداد) عازم ایالات متحده می شود؛ سفری که چین آن را محکوم کرده و مقام های تایوانی نگرانند سبب فعالیت نظامی بیشتر چین حول این جزیره شود.

لای نامزد پیشرو انتخابات ریاست جهوری تایوان که قرار است ژانویه سال آینده برگزار شود، در مسیر رفت و آمد خود به پاراگوئه برای شرکت در مراسم ادای سوگند رییس جمهور این کشور، رسماً در آمریکا توقف دارد.

  تایپه و واشنگتن می گویند چنین توقف هایی عادی است و دلیلی برای انجام اقدامات تحریک آمیز از سوی چین نیست، اما پکن این اقدامات را نشانه بیشتری از حمایت آمریکا از تایوان می داند.

  مائو نینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین پیش تر گفت دولت این کشور شکایت دیپلماتیکی را به واشنگتن در مورد سفر این سیاستمدار تایوانی ارائه داده است.

مائو توضیح داد: چین قاطعانه با هرگونه تعاملات رسمی بین آمریکا و تایوان، سفرهای پنهانی جدایی طلبان تایوانی به هر نام یا به هر دلیلی و با هر نوع همدستی واشنگتن برای حمایت از جدایی طلبان این جزیره مخالف است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر تحریک آمیز معاون رییس جمهور تایوان به آمریکا

سفر تحریک آمیز معاون رییس جمهور تایوان به آمریکا