مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 مرداد 1402 ساعت 00:052023-08-05فرهنگي

مبارزه با کتاب قاچاق به کجا رسید؟


کارگروه صیانت از صنعت نشر که وزیر ارشاد در اواخر تیر خبر ایجادش را داده بود در دولت سیزدهم قرار است بعد از 2 سال کار خود را آغاز کند.

کارگروهی که وزارت ارشاد با همکاری دستگاه های قضایی و نظارتی به تنظیم گری بازار کتاب ورود پیدا کنند.

- خبرگزاری فارس ـ گروه کتاب و ادبیات ـ محمدرضا اسماعیلی: از خروجی ایستگاه متروی انقلاب که نزدیک فروشگاه سوره مهر است، بالا آمدم و به آن طرف خیابان که راسته کتابفروش هاست، رفتم.

راسته ای که تعداد دستفروشانش روز به روز بیش تر از کتابفروشان مجوزداری می شود که در این روزها دارند برای حیات خود تلاش می کنند.

البته یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اسفند سال گذشته از جمع آوری دستفروشان با همکاری شهرداری تهران خبر داد، اما هنوز بعد از 6 ماه دستفروشان حضور پررنگ تری در راسته انقلاب دارند.

در همان روزها گزارشی را با موضوع عرضه کتب جنسی در راسته انقلاب منتشر کردیم که مختص عرضه آثار غیرمتعارف و جنسی در کناره های خیابان انقلاب بود، اما علاوه بر این که دستفروشان مدیریت نشدند، محتواهایی هم که می فروشند، آزاد است و هیچ حد و مرزی ندارد.

کتاب غیرقانونی می فروشمد، بدون ترس وقتی از خطوط عابر پیاده جلوی سینما بهمن عبور کردم و به سمت چهار راه ولی عصر(عج) رفتم در نزدیکی خیابان 12 فروردین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبارزه با کتاب قاچاق به کجا رسید؟

مبارزه با کتاب قاچاق به کجا رسید؟